Krumpliaratinio diržo, gyvatuko diržo ir krumpliaračio diržo apžvalga

Daugumos šiuolaikinių transporto priemonių varikliai dažnai turi du ar tris diržus. Įprasta, kad yra paskirstymo diržas, gyvatinis diržas ir vienas ar du cilindriniai diržai. Daugelis automobilių savininkų dažnai painioja šiuos tris diržus. Todėl svarbu žinoti jų skirtumus ir konkrečias funkcijas. 

 V formos diržai

V formos diržas buvo išrastas 1917 m. kaip plokščiojo diržo pakaitalas. Jo pavadinimą lėmė V forma, o gaminti pradėtas todėl, kad jo paviršiaus plotas buvo didesnis, palyginti su tokio pat pločio plokščiu diržu.

Tačiau turite būti ypač atsargūs, nes nors V formos diržas turi daugiau kontakto, būtina naudoti tinkamo dydžio diržą. Dėl per mažo dydžio diržas atsidurs apačioje ir negalės sugriebti. Tinkamai sumontuotas cilindrinis diržas turi šiek tiek išsikišti iš skriemulio griovelio. Jei diržas išsikiša per aukštai, jis gali susidėvėti po lyniniu elementu. 

Daugumos šiuolaikinių transporto priemonių varikliai dažnai turi du ar tris diržus.

Krumplinis diržas, kuris važiuoja po griovelio kraštu, dažnai rodo netinkamą diržo dydį, nusidėvėjusį skriemulį arba susidėvėjusį diržą. Nors tai gali skambėti šiek tiek sudėtingai, nesijaudinkite, nes šiandien daugelis cilindrinių diržų jau yra iš anksto išmatuoti konkrečioms transporto priemonėms. Juos taip pat galite užsisakyti naudodami dalies numerį, o ne konkretų dydį. Taip išvengsite blaškymosi. Tačiau vis tiek turite stebėti montavimo charakteristikas. 

Krumpliniai diržai dažnai naudojami automobilio variklio priedams, pavyzdžiui, kintamosios srovės kompresoriui, vandens siurbliui, kintamosios srovės generatoriui ir vairo stiprintuvo siurbliui, sukti. Rekomenduojamų keitimo intervalų teiraukitės automobilio gamintojo arba skaitykite savininko vadove. 

Gyvatiniai diržai

Gyvatiniai diržai – tai šiuolaikiniai diržai, kurie pirmą kartą buvo pagaminti XX a. septintojo dešimtmečio pabaigoje. Tai V formos diržas, turintis tik vieną briaunuotą pusę ir dažnai plonesnis nei V formos diržai. Jį lengva lenkti, be to, jis lankstesnis, todėl gali apvynioti mažesnius papildomos pavaros skriemulius. Briaunuotoji pusė dažnai liečiasi su grioveliais, naudojamais papildomos pavaros skriemuliuose, o plokščioji pusė liečiasi su įtempiklio ritinėliu. 

Diržas pavadintas serpantininiu dėl to, kad jis gali apjuosti skirtingus skriemulius. Šie diržai taip pat yra ilgaamžiškesni už cilindrinius diržus. Gyvatinius diržus lengviau montuoti arba nuimti ir jie gali perduoti daugiau galios. 

Taip pat skaitykite kitą straipsnį: Patarimai apsipirkti Motokroso šalmai

Motokrosas kasdien tampa vis populiaresnis ir tam yra rimta priežastis. Tai jaudinanti sporto šaka, kuri neįsivaizduojamu būdu priartina prie gamtos. Tačiau vienas svarbiausių dalykų, kurių reikia šiam sportui, yra ne kas kita, o motokroso šalmai

Diržai

Svarbiausi yra paskirstymo diržai. Alkūninis velenas suka paskirstymo diržą, kuris jungia apatinę ir viršutinę variklio dalis, kad viskas būtų gerai suderinta arba sinchronizuota. 

Laiko diržas suka paskirstymo velenus nuo alkūninio veleno sukimosi teikiamos galios ir net vandens siurblį kai kuriose konstrukcijose. Šie diržai pirmą kartą buvo pradėti naudoti 1960-aisiais. Skirtingai nuo paskirstymo grandinės sąrankos, paskirstymo diržai yra tylesni, gali būti atsparūs tempimui, jų nereikia tepti ir jie dažnai yra efektyvesni. 

Dantytąjį diržą lengva atskirti nuo gyvatuko diržo arba cilindrinio diržo, nes jame yra išlieti guminiai dantukai ir naudojama tvirta stiklo pluošto virvelė. Nepaisant guminių dantukų, diržas pagamintas iš labai prisotinto nitrilo (HSN) arba aukštos temperatūros neopreno. 

Žinutės iš tos pačios kategorijos: